Arbeiderpartiet går frem i Bergen

36,5 prosent av velgerne ville stemt på Ap hvis det var valg i morgen, i følge Bergens Tidendes siste måling.

original_1478639858_2221825

- Vi er veldig fornøyde med denne målingen. Vi har vært nødt til å ta mange nødvendige, men vanskelige beslutninger etter at vi tok over fra Høyre. Målingen indikerer at bergenserne verdsetter en ansvarlig styring, sier byrådsleder Harald Schjelderup.

Vil du vite mer om fremgangen? Les mer om målingen i Bergens Tidende

- Det har vært en del vanskelige saker vi måtte ta stilling til. Jeg har forståelse for at folk reagerer, og kjemper for sitt nærmiljø og sin skole. Men jeg håper folk ser at vi prøver å tenke helhetlig og ta kloke valg for byens fremtid. Det er politkernes oppgave å ta avgjørelser også når de er vanskelige, sier Schjelderup.

Gode resultater

Ap, Venstre og KrF-byrådet har nå sittet i åtte måneder, og det merkes tydelig på mange områder. I vår lanserte byrådet en egen arbeidsledighetspakke for å sikre flere jobber i Bergen. Rett over sommeren åpner byens første sprøyterom, som skal gi rusavhengige mer trygghet og verdighet.

Usosiale budsjettkutt er reversert, byluften blir endelig tatt på alvor og det skal bygges flere sykehjemsplasser. Kulturhus i Åsane nærmer seg og endelig blir det også brannmuseum i den gamle hovedbrannstasjonen.

For dem som følger med på arbeidslivspolitikk er det krystallklart at Bergen har fått ny farge. Byrådet har slått fast at den nye arbeidsmiljølovens bestemmelser om midlertidighet ikke skal benyttes i kommunen. Vi har tatt sykehjem og hjemmesykepleien tilbake til kommunen, etter flere år på anbud til kommersielle selskaper.

Les mer om hva byrådet har oppnådd her