Kandidat

Espen Edvardsen

Espen Edvardsen bor med familien sin på Møhlenpris. Espen vil ha et godt og trygt nærmiljø og er derfor aktiv i FAU ved Møhlenpris skole. Nylig gjorde han comeback som fotballdommer - selvsagt for SK Djerv. I tillegg til gode nærmiljø, så er et samfunn med små økonomiske og sosiale forskjeller det absolutt aller viktigste for Espen. Han er selvsagt også opptatt av miljøvern, og har vært leder for Naturvernforbundet i Hordaland. Som han sier: «Klimaet trenger en ny Gerhardsen. Noen som med fasthet og rettferdighet kan lede byggingen av et fossilfritt Norge.» En typisk talemåte for Espen, som i vanligvis underviser i historie, samfunnsfag og norsk. Espen er sønn av en jernbanesveiser og en kokke i Narvik. Lukten av nyslipte bybaneskinner kan gi han kraftig hjemlengsel. Plassen rett foran kassen på nærbutikken Spilde en sen lørdag ettermiddag er nordlændingens klinkeklare favorittsted her i Bergen – hvor han har bodd siden 1994.